1. Cuprins
Numărul componentei în cadrul procedurii |
Denumirea componentei din cadrul procedurii |
Pagina |
|
Coperta |
|
1. |
Cuprins |
1 |
2. |
Lista responsabililor
cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, dupa caz, a reviziei în
cadrul ediţiei procedurii |
2 |
3. |
Situaţia modificărilor
procedurii - editii, revizii |
2 |
4. |
Lista cu persoanele la
care se difuzează ediţia sau, dupa caz, a reviziei în cadrul ediţiei
procedurii |
2 |
5. |
Scopul procedurii |
3 |
6. |
Domeniul de aplicare a
procedurii |
3 |
7. |
Documente de referinţă
(reglementări) aplicabile activităţiiprocedurate |
3 |
8. |
Definiţiişi abrevieri
ale termenilor folosiţi în procedură |
4 |
9. |
Descrierea procedurii |
5 |
10. |
Responsabilităţi |
8 |
11. |
Formulare |
8 |
2.Lista
responsabililor cu elaborarea, verificareaşiaprobareaediţieisau, dupăcaz, a
revizieiîncadrulediţieiprocedurii:
Nr. crt. |
Operaţiunea |
Numele si prenumele responsabilului |
Funcţia |
Data |
Semnătura |
1. |
Elaborare |
Cucu Mariana |
Cadru didactic catedra ed. fizică |
11.09.2023 |
|
2. |
Verificare |
Pirvu Sandica |
Membru SCIM |
11.09.2023 |
|
3. |
Avizare |
Ciobanu Daniel |
PreşedintecomisieSCIM |
11.09.2023 |
|
4. |
Aprobare |
Consiliu de
administrație |
Consiliu de
administrație |
11.09.2023 |
- |
3. Situaţiamodificărilorprocedurii -
ediţii, revizii
Situaţia modificărilor
este consemnată în formularul ”Evidența modificări-Analiză-Difuzare” întocmit
conform procedurii ”Elaborarea și codificarea procedurilor” având următorul
format:
Nr.crt. |
Ediţia |
Data ediției |
Revizia |
Data reviziei |
Nr. paginiiunde s-a făcutmodificarea |
Descriereamodificării |
Semnătura conducător/ coord.comp. |
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Lista cu persoanele la care se
difuzeazăediţiasau, dupa caz, a reviziei
în cadrul ediţiei procedurii
Evidența și gestionarea
numărului de exemplare și a persoanelor care primesc procedura sunt realizate
prin formularul ”Evidența modificări-Analiză-Difuzare”întocmit conform
procedurii ”Elaborarea și codificarea procedurilor”.
Numărul minimal de
persoane la care se difuzează ediţia sau, dupa caz, a reviziei în cadrul
ediţiei procedurii se găsește în tabelul de mai jos.
Nr. crt. |
Scopuldifuzării |
Expl. nr. |
Compartiment/ serviciu |
Nume si prenume |
Funcţia |
1. |
Evidenţă Documentare
personal |
1 |
Comisie de
monitorizare |
Stancu Mihaela |
Secretar comisie
de monitorizare |
5.
Scopulprocedurii
Stabilirea regulilor de acces și a modului de
utilizare a terenului de sport al unității.
Procedura stabileşte compartimentele/serviciile
şi persoanele implicate, precum şi etapele care trebuie parcurse în activitatea
de utilizare a terenului de sport al unității.
6. Domeniul
de aplicare aprocedurii
Procedura se aplică activităţii de utilizare a
terenului de sport cadrul ȘCOALA GIMNAZIALĂ IPOTESTI
Procedurade utilizare a terenului de sport al
unitățiieste o procedură distinct şi nu trebuieasemuităsauconfundată cu alteprocedurioperaţionale.
Principaleleactivităţi de care
depindeactivitateaprocedurată:
- definitivare stat de personal;
-
definitivareorar.
Principaleleactivităţi caredepind de activitateaprocedurată:
- desfășurarea procesului educativ;
- activitatea contabilă.
Compartimentefurnizoare de date
-
Instrucție-Educație.
Compartimentelebeneficiare de
rezultateleactivităţiiprocedurate
- Instrucție-Educație;
- serviciulFinanciar.
7. Documente de referinţă
7.1. Legislaţieprimară
- Legea nr. 69/2000
educațieifiziceșisportului, cu modificărileşicompletărileulterioare;
-
Legeaînvățământuluipreuniversitar nr. 198/2023, cu
modificărileşicompletărileulterioare.
7.2. Legislaţiesecundară
- Regulamentul-cadru de
organizareşifuncţionare a unităţilor de învăţământpreuniversitar, cu
modificărileşicompletărileulterioare;
- Ordinul
secretarului general al Guvernului nr. 600/2018 pentru aprobarea Codului
controlului intern/managerial al entităţilor publice;
- Instrucțiunea
nr. 1/2018 privind aplicarea unitară la nivelul unităților de învățământ
preuniversitar a Standardului 9 - Proceduri prevăzut în Codul controlului
intern managerial al entităților publice, aprobat prin Ordinul secretarului
general al Guvernului nr. 600/2018.
7.3. Alte documente
- Regulamentul de organizareşifuncţionare a ȘCOALA
GIMNAZIALĂ IPOTESTI
8.
Definiţiişiabrevieri ale termenilorutilizaţiînprocedură
8.1. Definiţii ale termenilor
Nr.crt. |
Termenul |
Definiţiaşi/sau, dacăestecazul, actul care defineştetermenul |
1. |
Control intern managerial |
Structurileorganizatorice, metodele,
procedurile…siansamblulformelor de control…stabilite de
conducereînconcordanţă cu obiectiveleentităţiipubliceşi cu reglementărilelegale,
învedereaasigurăriiadministrăriifondurilorîn mod economic, eficientşieficace. [art. 2, lit. d), OUG nr. 119/1999] |
2. |
Comisia de monitorizare (Comisia
SCIM) |
Comisia formată din angajati ai entităţii
publice, şefi de compartimente, numită prin decizia directorului instituţiei.
Obiectivele comisiei sunt monitorizarea,
coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi dezvoltării
sistemului de control intern managerial. |
3. |
Procedură |
Prezentareaformalizată, înscris, a paşilor ce trebuieurmaţi, a
metodelor de lucrustabiliteşi a regulilor de
aplicatînvederearealizăriiactivităţii , cu privire la aspectulprocesual. |
4. |
Procedurăoperaţionala |
Procedură care descrie o activitatesau un proces care se
desfăşoară la nivelulunuiasaumaimultorcompartimente |
5. |
Ediţie a uneiproceduri |
Forma iniţialăsauactualizată, dupăcaz, a uneiproceduri,
aprobatăşidifuzată. |
6. |
Reviziaîncadruluneiediţii |
Acţiunile de modificare, adăugare, suprimaresaualteleasemenea,
dupăcaz, a uneiasau a maimultorcomponente ale uneiediţii a procedurii,
acţiuni care au fostaprobateşidifuzate. |
7. |
Personal didactic |
Persoanele din sistemul
de învătământ responsabile cu instructia si educaţia[art. 233, alin.(1) din Legea nr.1/2011]. |
8. |
Personal didactic auxiliar |
Personalul didactic
auxiliar este format din: bibliotecar, documentarist, redactor,
informatician, laborant, tehnician, pedagog şcolar, instructor de
educaţieextraşcolară, asistent social, corepetitor, mediator şcolar,
secretar, administrator financiar (contabil), instructor-animator,
administrator de patrimoniu. [art. 249
din Legea nr.1/2011]. |
8.2. Abrevieri ale termenilor
Nr.crt. |
Abrevierea |
Termenulabreviat |
1. |
PS |
Procedura de
sistem |
2. |
PO |
Procedurăoperaţională |
3. |
CM |
Comisie de monitorizare |
4. |
Coord. comp. |
Coordonatorcompartiment |
5. |
ROI |
Regulament de ordine interna |
6. |
ROF |
Regulament de
organizareşifuncţionare |
7. |
CA |
Consiliul de administraţie |
8. |
CP |
Consiliulprofesoral |
9. Descriereaprocedurii
9.1. Generalităţi
Bazele și instalațiile
sportive proprii pot fi puse la dispoziție, gratuit sau cu plată, comunităților
locale, persoanelor fizice sau juridice interesate, cu obligația respectării
desfășurării normale a programelor și activităților de învățământ și ale cluburilor
sportive școlare, precum și a regulamentelor de acces și utilizare a acestora.
9.2. Documenteutilizate
Încadrulproceduriisuntutilizate:
- schem aorară;
- cerere acces.
9.3.
Resursenecesare
9.3.1.
Resursemateriale
- sală de lucru cu birou, scaune, calculator,
imprimantă, fişet, teren de sport;
-
hârtie copiator, caiete, dosare, pixuri, agrafe, perforator, capsator.
9.3.2.
Resurseumane
- CA, director;
- profesor ed. fizica
- administrator financiar
-
responsabil arhivă.
9.3.3.
Resursefinanciare
Va fi prevăzută înbugetul annual suma corespunzatoare
pentru birotică. Celelalte resurse material necesare sunt asigurate din
dotareaunităţii.
9.4.
Modul de lucru
9.4.1.
Planificareaoperaţiunilorşiactiuniloractivităţii
Activitatea
se desfășoarătot timpulanuluișcolar.
9.4.2.
Derularea operaţiunilor şia ctiuniloractivităţii
®
Accesul pe terenul de sport se face pe propria
răspundere, participanții garantând că se află în condiție medicală bună și
sunt apți pentru desfășurarea de exerciții fizice și că aceste exerciții nu vor
fi nocive pentru sănătatea, siguranța, confortul sau condiția lor fizică.
Unitatea de învățământ nu este responsabilă pentru accidentări cauzate de
condiția fizică;
®
Este interzisă folosirea bicicletelor sau a trotinetelor
pe terenul de sport. Acestea vor fi depozitate în imediata apropiere a
terenului de sport, pentru a putea fi supravegheate de aparținători sau cei
implicați în activitatea sportivă. Unitatea de învățământ nu își asumă
răspunderea pentru bunurile participanților sau ale aparținătorilor. De
asemenea, este interzis accesul pe terenul de sport cu
autoturisme/autovehicule;
®
Dacă se constată că participanții au produs pagube
materiale, acesția vor suporta consecințele legii și vor fi obligați să
remedieze daunele. De asemenea, acestora le va fi interzis accesul pe terenul
de sport;
®
Este interzis accesul cu animale de companie pe terenul
de sport;
®
Se interzice accesul pe terenul de sport a persoanelor
aflate în stare de ebrietate sau sub influența alcoolului, a celor care
încearcă sau introduc băuturi alcoolice pe terenul de sport;
®
Se interzice fumatul și practicarea jocurile de noroc pe
terenul de sport;
®
Consumul de alimente, băuturi și gumă de mestecat este
interzis pe terenul de sport;
®
Consumul de semințe este strict interzis;
®
introducerea/utilizareadearmesauobiectecontondente;
®
distrugerea mijloacelor
aferente bazei sportive, escaladarea porții,a gardurilor;
®
Participanții trebuie să dețină echipament sportiv
adecvat anotimpului și sportului practicat și să își aducă propriile mingi/echipamente
necesare desfășurării activității sportive;
®
Participanții se obligă să respecte regulile de conduită
sportivă, ordinea și liniștea publică, să respecte cu strictețe orarul de
acces, să păstreze curățenia, să folosească un limbaj civilizat și să respecte
bunurile terenului de sport;
®
Participanții au obligația de a părăsi terenul de sport,
la finalul programului sau la somarea agentului de pază. Membrii familiei
(numai adulți) au acces pe terenul de sport, cu scopul de supraveghere a
minorilor prezenți.
Programul de acces pe terenul
școliieste:
· De luni până vineri,între orele16:00-18:00;
·
sâmbătășiduminică, precum si pe perioada vacanţelor
şcolare între orele 09:00-18:00.
Documenteleîntocmite se arhivează conform
nomenclatorului arhivistic.
Încazulîn care apar circumstanţe deosebite şi
nu se pot aplica anumite norme ale procedurii se aplică procedura
“Identificarea și gestionarea abaterilor de la procedură”, cod PS-91.05.
9.4.3.
Valorificarea rezultatelor activităţii
Desfăşurarea
în bune condiţii a activității denotă o organizare corespunzătoare şi conformă
cu normativele legale. Din contra, existenţa unor neajunsuri va trebui să genereze
o analizăşi o serie de măsuri de corecţie.
10.
Responsabilităţi
Desfăşurarea în bune condiţii a activității denotă o
organizare corespunzătoare şi conformă cu normativele legale. Din contra,
existenţa unor neajunsuri va trebui să genereze o analiză a situaţiilor necorespunzătoare
şi o serie de măsuri de corecţie.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu